Inloggning endast för admin:
Tanzania

Årsmöte 2011

Klubben höll årsmöte och valde ny styrelse (delvis), men dessa formaliteter var snabbt avklarade. Så tackade vi Mattias, Håka och Lena för deras arbete i styrelsen, och gav dom blommor och choklad!

Sedan blev det allmän bildvisning, många hade med sig en knippe bilder, från klubb-paddlingar men även annat. Det blev bilder från Norge och Tanzania, från Svalbard – och från vara egna hemmavatten. Nedan några blandade bilder som finns bevarade 2015 …när bilderna läggs till i berättelsen.

Ulrika och Jens Marklund hade varit på semester i Tanzania och Zanzibar. Vilka vatten! (Jo, de paddlade också, på sit-on-top-kajaker, men de bilderna har vi inte än).

Anette Bargel hade varit på Svalbardssemester. 4-8 grader plus i luften mitt i juli och väldigt ovant att paddla på en fjord med bara 1-10 meters djup. Gullmarsfjorden på hemmaplan är liiiite djupare ;-)  Allmän semester med en dags paddling, via paddlingsföretag. Ska man ut utanför Longyearbyn måste man medföra gevär pga isbjörnarna på ön. Man kan hyra gevär från Sysslemannen men lättast är att boka sina aktiviteter genom ett företag. Vi fick en jättefin utflyktsdag till andra sidan Isfjorden med en mycket påläst guide, så vi lärde oss mycket om området, historia, blommor och hur det är att bo på Svalbard året runt.

Ingvar hade plockat med sig ett urval foton från 2010 års klubbpaddlingar. Mitt i vintern var det lätt att inse att Bohuslän är väl så vackert som övriga världen och vi fick utlängtan till våra kobbar och skär! (Bilderna kommer att publiceras i Loggboken).

This Post Has 0 Comments